Repository Forums Support WooCommerce Extended Coupon Features PRO Conflict met WooCommerce Points & Rewards

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author
    Posts
  • #18652
    info78
    Participant

    Hallo,

    Helaas heb ik geconcludeerd dat jullie Extended Coupon Features PRO plugin conflicteert met de WooCommerce Points & Rewards plugin (https://woocommerce.com/products/woocommerce-points-and-rewards/).

    Het scenario is als volgt: we hebben een waardebon ingesteld waarbij men gratis producten krijgt vanaf een bepaald bedrag en alleen bij bepaalde categorieën via de instellingen in jullie plugin. We hebben de optie gebruikt ‘Automatisch toepassen’ en ik heb gemerkt dat deze optie ook gelijk het grote probleem is. Het probleem is namelijk wanneer je de Add to cart knop indrukt op een product pagina (bijv. http://kamadodev.twostepdev.nl/product/big-green-egg-large-standaard/) dan komen er 2 meldingen vanuit WC Points & Rewards plugin tevoorschijn helemaal bovenaan de pagina (boven de header nog en de header is ook helemaal f*cked). Als ik de optie ‘Automatisch toepassen’ bij de waardebon uit vink is dit opgelost, maar dan worden de gratis producten niet automatisch toegevoegd wat uiteraard wel de bedoeling is.

    Zouden jullie mij kunnen helpen met dit probleem? Hoor het graag!

    #18654
    Soft79
    Keymaster

    Dit lijkt een css issue te zijn. De regel #site-header-inner { height: 100% } maakt de header zo hoog. Wellicht even navragen met je theme bouwer wat hier de oorzaak van kan zijn.

    #18655
    info78
    Participant

    Dat is (helaas) te kort door de bocht. Je ziet bovenaan de website 2 meldingen staan vanuit de plugin Points and Rewards. Deze horen eigenlijk pas in de winkelmand tevoorschijn te komen, maar dat gebeurd dus opeens al op de product pagina na het klikken op de add to cart button en deze komen op een vreemde plek (helemaal bovenaan direct na de body tag). Dit is niet een CSS probleem, maar een probleem dat veroorzaakt wordt door jullie plugin en dan specifiek de optie ‘Automatisch toepassen’. Als ik dit uitschakel, is het probleem verholpen. Zie volledige beschrijving nogmaals in mijn eerste post.

    Ik hoop dat jullie dit kunnen fixen. Alvast bedankt.

    #18656
    Soft79
    Keymaster

    Ik zie trouwens ook tientallen stylesheets en scripts van diverse plugins welke worden geladen op het moment dat het probleem optreedt, welke ik niet zie als ik de productpagina normaal open.

    Heb je misschien een css/js minifier plugin die ook roet in het eten kan gooien?

    #18657
    Soft79
    Keymaster

    Welke 2 meldingen die bovenaan de website staan bedoel je? Ik zie alleen een “Maak een account aan en verdien xx Kamado Koins voor korting op je volgende aankoop” boven de productpagina na “add to cart”. Is het niet de bedoeling dat die getoond wordt?

    #18658
    info78
    Participant

    We hebben inderdaad een CSS/JS minifier: WP Rocket. Als ik deze deactiveer en dan nogmaals probeer, dan gaat het inderdaad wel goed… Uiteraard is dit geen oplossing, maar dan zal het probleem daar wel in zitten.

    Moet ik een bepaald CSS/JS bestand uitsluiten voor WP Rocket o.i.d.?

    Die 2 meldingen bedoel ik inderdaad en die horen helemaal niet op de product pagina te komen, maar pas in de winkelmand en dan gewoon onder de header.

    #18659
    info78
    Participant

    Ik ben iets te snel geweest met mijn reactie. Ik zie dat het probleem zich toch nog voordoet – ook als WP Rocket is uitgeschakeld.

    #18660
    Soft79
    Keymaster

    Kun je me de “WooCommerce Points & Rewards” plugin svp toesturen met WeTransfer naar admin (at) soft79.nl?

    #18661
    Soft79
    Keymaster

    Oh, en svp een screenshot van de 2 meldingen en de overige problemen. Zoals ik zei zie ik slechts 1 melding.

    #18662
    info78
    Participant

    Ja hoor. Deze is nu verstuurd.

    #18663
    info78
    Participant

    Screenshot is ook verstuurd nu in een separate wetransfer.

    #18664
    Soft79
    Keymaster

    Ik heb de broncode van de WC Points & Rewards plugin erop nageslagen. Deze plugin geeft expliciet de meldingen weer als een coupon wordt toegevoegd of verwijderd. Dit is dus functionaliteit van die plugin.

    
    	/**
    	 * Redisplays the redeem and earn messages after a discount has been updated.
    	 *
    	 * @param string $coupon_code Coupon code which is removed.
    	 */
    	public function discount_updated( $coupon_code ) {
    		// Do not display messages on ajax requests from the checkout or cart page.
    		if ( wp_is_json_request() || is_checkout() || is_cart() || wp_get_referer() === wc_get_cart_url() ) {
    			return;
    		}
    
    		WC()->cart->calculate_totals();
    		$this->render_earn_points_message();
    		$this->render_redeem_points_message();
    	}
    

    Je kunt het beste bij de eigenaar van die plugin even navragen of dit kan worden uitgeschakeld.

    Betreffende de css van de grijze titelbalk die te hoog wordt; De oorzaak hiervan ligt bij de height: 100% wat ik eerder reeds opnoemde. Onze plugin injecteert geen conflicterende css. Ik heb je een email gestuurd met een screenshot van de css regel waar het probleem ontstaat.

    EDIT 14:48 – Het woord ‘plugin’ moest ‘coupon’ zijn.

    #18669
    info78
    Participant

    Bedankt voor het checken. WooCommerce support reageert dat zij geen developers zijn die dergelijke aanpassingen kunnen verstrekken… Hebben jullie enig idee hoe ik deze functie kan uitschakelen voor automatische coupons uit jullie plugin?

    #18673
    Soft79
    Keymaster

    Zonder de WC Points & Rewards plugin aan te passen kan het niet opgelost worden volgens mij. Dit kunnen wij wel doen, maar dat betekent wel dat bij een volgende update de wijzigingen weer ongedaan zijn. Het beste zou zijn als de plugin-author dit aanpast door een filter toe te voegen. Maar als ze dat weigeren, dan zijn er geen andere opties.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.